"Intrygi i szlaki" - Nowy oddział G.I.Joe właśnie sprawdza swoją wartość bojową, walcząc przeciwko swoim kolegom korzystającym ze sprzętu Cobry. Zaraz potem otrzymują zadanie. Mają się udać w rejon, gdzie widziano Dreadnoków. Tymczasem Dradnoki mile spędzają czas strzelając do celu i zdobywając pieniądze poprzez urządzanie seminariów pod tytułem "Jak szybko zdobyć majątek nie mając kapitału i umiejętności". Wieczorem, wracając do domu, nie mogą się powstrzymać i demolują bramki przy wjeździe na autostradę. Tuż za nimi pojawia się drużyna G.I.Joe i rusza w pościg. A za nimi policja, która ma już dość ciągłych walk wojska. Dreadnoki nie mają jednak czasu na żadne potyczki, gdyż muszą się spieszyć by przywitać pierwszych osadników w nowej wiosce Cobry - Broca Beach. Do walki jednak dochodzi, ale wtedy wkracza policja i wszystkich aresztuje. 2. "Totalna selekcja" - W jednym z obozów treningowych G.I.Joe trwa selekcja i trening kandydatów do jednostki. Trening ten to nie zabawa. Może wykończyć nawet najlepszych, gdzyż przewidziano w nim takie atrakcje jak np. robienie pompek przez cały czas, gdy sierżant je śniadanie, forsowne biegi po całej okolicy, czy oglądanie 6-cio godzinnego filmu instruktażowego. Każdy kto nie wytrzyma, zacznie narzekać lub chociaż zaśnie podczas filmu natychmiast wraca do domu. Gdy już zostaje tylko kilkudziesięciu kadetów, sierżant wymyśla nową "zabawę". Walka na kije. Po skończonej walce tylko trzech żołnierzy nadal może ustać na nogach. To właśnie oni zostają przyjęci do oddziału. Jeszcze tego samego dnia kończy się ich mordęga - mogą się wreszcie najeść do syta, nie muszą już wszędzie biegać i mogą się wyspać. Jednak w nocy zostają obudzeni, gdyż muszą odeprzeć atak androidów Cobry. Oczywiście i to zadanie udaje im się wykonać, jednak nie mają pewności, czy był to tylko kolejny egzamin, czy też naprawdę walczyli z Cobrą...
DOSTÊPNO¦Æ:
Dostêpny jest 1 egzemplarz. Pozycjê mo¿na wypo¿yczyæ na 30 dni
1. "Kosmiczna bitwa" - USA wystrzeliwuje nowego satelitę. Już podczas pierwszych prób jego działania, wykrywa on niezwykłe fale. Ich źródłem mogą być Terro-Dromy Cobry. Gdy Cobra dowiaduje się, że jej sekretny plan może zostać odkryty, zostaje podjęta decyzja o rozpoczęciu działań mających temu zapobiec. Fred, nie chcą ujawnić, że nie ma pojęcia o co chodzi zgadza się dowodzić misją. Chwilę później gorzko żałuje swojej decyzji, bowiem okazuje się, że misja ta to podróż wachadłowcem Cobry na orbitę okołoziemską i zniszczenie nowego satelity. Gdy tylko rakieta startuje, G.I.Joe ogłasza alarm i wystrzeliwuje swojego wachadłowca. Dochodzi do potężnej bitwy kosmicznej, jednak Cobrze udaje się zniszczyć satelitę. Obie strony wracają na Ziemię. Tymczasem grupa ninja, która ma na celu uratowanie swoich uwięzionych przyjaciół w Borowii, zaciąga się do wędrownego cyrku, żeby w ten sposób przekroczyć granicę Borowii.2. "Atak Ninja" - Po kilku tygodniach wędrówki wraz z cyrkiem po Borowii, ninja odnajdują wreszcie swoich przyjaciół w jednym z obozów pracy. Tego samego dnia, nocą przedostają się do obozu, gdzie pokonują kilku strażników i rozdają broń więźniom. Zamieszanie wywołane w ten sposób umożliwia im bezpieczne wyprowadzenie Stalkera, Quick-Kicka i Snow-Joba. Pozostaje tylko wydostać się za granicę. W tym pomaga im ekipa cyrku, wykorzystując popisowy numer z wystrzeliwaniem ludzi z armaty. Dzięki temu G.I.Joe dostają się do Austrii...
DOSTÊPNO¦Æ:
Dostêpny jest 1 egzemplarz. Pozycjê mo¿na wypo¿yczyæ na 30 dni
1. "Życie obozowe" - Będąc na urlopie, Snake-Eyes i Scarlett nie mogą pogodzić się z tym, że Pentagon zabronił przeprowadzenia akcji ratunkowej żołnierzy schwytanych w Borowii. Wracając z plaży spotykają tajmniczego ślepca, który prosi, żeby zaprowadzili go do miasteczka. Wybierają drogę na skróty przez pole. Zapominają jednak, że pole to zostało dawno temu... zaminowane!! Cała trójka ginie w wybuchu. A raczej tam mają myśleć ich przyjaciele - Flint i Lady Jaye. Tymczasem Billy zostaje przedstawiony Hawkowi, zaś Fred VII w stroju dowódcy Cobry wynajmuje łódź od kapitana Minha, który podejmuje się dowieźć go na wyspę Cobra. 2. "Dowódca Cobry... powraca!!!" - Łódź z Fredem i kapitanem Minhem na pokładzie zbliża się do wyspy Cobra. Zostaje zaatakowana przez ochronę powietrzną wyspy i wtedy Fred wskakuje do Mamby (pojazd latający) i opuszcza łódź na chwilę przed zatopieniem jej, pozostawiając Minha na pastwę losu. Wkrótce potem ląduje na wyspie i przedstawia się wszystkim jako dowódca Cobry. Budzi to oczywiście sprzeciw Serpentora, który wierzył, że pozbył się tego kłopotu. Okazuje się, że Fred jednak nie wiedział wszystkiego. Nie przypuszczał, że ktokolwiek wie jak wyglądał prwadziwy dowódca. A tą osobą jest Baronowa. Ponieważ wszyscy domagają się sprawdzenia, czy ich dowódca naprawdę wrócił, więc Fred musi zdjąć maskę. Baronowa postanawia nie wydać go w ręce żołnierzy i oznajmia wszystkim, że Fred jest prawdziwym dowódcą. Tymczasem Snake-eyes, Ślepy Mistrz, Scarlett, Jinx i Billy docierają do granicy Borowii...
DOSTÊPNO¦Æ:
Dostêpny jest 1 egzemplarz. Pozycjê mo¿na wypo¿yczyæ na 30 dni
Wznowienie oryginalnego, siódmego tomu Thorgala, który w trzech historiach wyjaśnia tajemnicę pochodzenia bohatera. W pierwszym epizodzie poznajemy historię odnalezienia przez Wikingów małego Thorgala, oraz nadanie mu imienia. Druga opowieść mówi o spotkaniu małego Thorgala z krasnoludem Tjahzim, poszukującym metalu, który nie istniał. Okazuje się, że talizman z takiego metalu jest w posiadaniu chłopca! W trzeciej historii Thorgal poszukuje kapłana-czarownika, który jest w stanie wyjaśnić jego tajemnicze pochodzenie....
UWAGI:
Oryg.: "L`enfant des etoiles".
DOSTÊPNO¦Æ:
Dostêpny jest 1 egzemplarz. Pozycjê mo¿na wypo¿yczyæ na 30 dni
Jesse James to legenda Dzikiego Zachodu i bohater wielu westernów, z których jeden z ostatnich został dostrzeżony w Hollywood przez Akademię Filmową, a Casey Affleck otrzymał między innymi nominację do Oscara za rolę tchórzliwego Toma Forda. Nic zatem dziwnego, że postać ta nie uszła uwadze René Goscinnego, który postanowił skrzyżować drogi amerykańskiego Robin Hooda z rewolwerowcem strzelającym szybciej od własnego cienia. Efekt okazał się zadowalający, tym bardziej że Francuz nie omieszkał wykpić rzekomego bohatera uciśnionych.Sam humor w albumie nie jest oczywiście oparty jedynie na prześmiewczym podejściu do przedstawienia działań Jessego Jamesa, który zatknął sobie kogucie piórko w kapeluszu i zapuścił bródkę, by bardziej upodobnić się do idola z czasów średniowiecza. Dostaje się jego nierozgarniętemu pomagierowi - kuzynowi Clemowi oraz starszemu bratu Frankowi, który niczym nawiedzony cytuje najmniej charakterystyczne z możliwych frazy z dzieł Szekspira. Goscinny wyśmiał też inteligentnie dwóch agentów z agencji Pinkertona, którzy do złudzenia przypominają gapowatych Tajniaka i Jawniaka z "Przygód Tintina". Odkładając jednak na bok stronę humorystyczną, komiks po prostu dobrze się czyta, sama historia misji powierzonej Lucky Luke`owi jest po prostu ciekawa i zapewnia solidną rozrywkę.Reedycja klasycznego nad Wisłą albumu - bo pamiętają go doskonale ci, którzy kupili go na początku lat 90. - to nie tylko okazja do odświeżenia bardzo dobrej historyjki. O dziwo na pierwszych stronach komiksu znajdziemy wiele sytuacji przybliżających czytelnikom niecodzienne umiejętności Lucky Luke`a i Jolly`ego Jumpera, jak gdyby było to pierwsze spotkanie z tymi bohaterami (na przykład scena strzelania do odpalonego papierosa trzymanego w pysku przez pędzącego konia).
DOSTÊPNO¦Æ:
Dostêpny jest 1 egzemplarz. Pozycjê mo¿na wypo¿yczyæ na 30 dni