Kolejny zbiór epizodów z życia profesorka Nerwosolka oraz jego asystentki Entomologii Motylkowskiej. Pojawiają się też straszne wampiry, którym wcale nie jest lekko w świecie, gdzie bohaterem jest profesor. Niektóre z epizodów są przeurocze, wszystkie zaś są zaskakujące. Jest to świetne uzupełnienie pozostałych komiksów poświęconych tym bohaterom,
UWAGI:
Opis według okładki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jest rok 50. przed naszą erą. Cała Galia została podbita przez Rzymian... Cała? Nie! Jedna, jedyna osada, zamieszkała przez nieugiętych Galów, wciąż stawia opór najeźdźcom i uprzykrza życie legionom rzymskim stacjonującym w obozach Rabarbarum, Akwarium, Relanium i Delirium...Tak rozpoczyna się pierwszy tom najsławniejszej w Europie serii humorystycznych komiksów, której bohaterami są dwaj niezwyciężeni galijscy wojownicy - obdarzony wrodzonym sprytem Asteriks i jego uwielbiający dziki przyjaciel Obeliks. Dzięki właściwościom magicznego napoju udaje im się odpierać ataki Rzymian i bronić rodzinnej wioski. W tym tomie poznajemy wszystkich głównych bohaterów cyklu: Panoramiksa, który sporządza magiczne wywary, Asparanoiksa, wodza plemienia, panicznie bojącego się tego, iż niebo runie mu na głowę, Kakofoniksa - wioskowego barda, którego wątpliwy talent muzyczny jest w stanie wyprowadzić z równowagi najspokojniejszego Gala oraz wiele innych przezabawnych postaci.
UWAGI:
U góry okł.: Dargaud przedstawia.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Napisane z humorem przygody kultowego już koziołka, który w poszukiwaniu Pacanowa, gdzie "kozy kują", dosyć często wpada w tarapaty. Na podstawie książki powstało kilkadziesiąt odcinków serialu animowanego.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Są komiksy, powieści graficzne i tradycyjne, jest i Maciej Sieńczyk, zjawisko osobne. Nie tylko dlatego, że jego kreskę od razu rozpoznajemy, podobnie jak jego z lekka pokraczne postaci i groteskowe sytuacje. Niezwykłe jest to, że w trzeciej książce, po "Wrzątkunie" i "Hydroli", słowa działają równie silnie jak obraz. "Przygody na bezludnej wyspie" to opowieść szkatułkowa, przywołująca "Rękopis znaleziony w Saragossie" - pojawia się nawet pewien Hiszpan z Kadyksu. Wszystko zaczyna się od znalezionego zeszytu, który zawiera opis przygód bohatera. Tak jak w "Rękopisie" nieustannie wszyscy zasiadają i kolejna osoba snuje historię. Przypomina też dziesiątki powieści przygodowych, których bohater wyrusza w daleką podróż, by stać się mężczyzną, zdobyć sławę czy - jak w powiastce filozoficznej - zyskać osobowość i mądrość. Tylko że u Sieńczyka wszystko jest na opak, jak w chorym śnie, nic do siebie nie pasuje. Krajobrazy przypominają postindustrialne pustynie, na wyspie krąży się po piwnicach jakiegoś domu, nawet wyprawa pojazdem pomniejszającym (jak w komiksie o Tytusie) nie jest żadną przygodą, bo nic nie widać.Jeśli już śledzimy tu jakieś przygody, to dotyczą one nie tyle bohatera, co samych ciał, które rozpuszczają się w wodzie, mają zapachy, są atakowane przez inne, zazwyczaj męskie, ciała. To jest rzeczywiście "Ogród fizjologiczny" - jak sam określił tę książkę Sieńczyk. Tutaj ciała opowiadają jakąś swoją wypartą, perwersyjną historię. Archaiczny język powieści XVIII-wiecznej miesza się tu z socjalistyczną nowomową i napuszonym stylem kiepskiej literatury oraz z wyświechtanymi zwrotami, które same niejako mechanicznie przychodzą do głowy. Okazuje się, że Sieńczyk puszcza w ruch maszynę, język i skojarzenia same się napędzają, tworząc kolejne opowieści. A wszystko to jest tak sugestywne, że z tej rzeczywistości trudno się wyplątać.Więcej pod adresem http://www.polityka.pl/kultura/ksiazki/recenzjeksiazek/1527695,1,recenzja-ksiazki-maciej-sienczyk-przygody-na-bezludnej-wyspie.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
1. "Niedokończone sprawy" - Punisher i Micro wracają z Europy. Już na lotnisku są świadkami porachunków handlarzy narkotyków. Ktoś kto przedstawia się jako Recoil załatwia grupkę drobniejszych przestępców. Nieco później Frank odkrywa, że jednym z zabitych był jego dawny "znajomy" - drobny gangster, któremu dawniej Punisher darował życie. Najwyraźniej pod nieobecność mściciela, człowiek ten poczuł się bezpiecznie i wrócił do interesu. Frank dochodzi do wniosku, że takich niedokończonych spraw jak ta było więcej, warto więc się przyjrzeć co dziś robią ludzie, którym niegdyś pozwolił żyć. W ciągu kilku dni Punisher zabija jednego po drugim ludzi, którzy nie wykorzystali należycie szansy jaką im dał. Skoro nie chcieli rozpocząć nowego życia, więc nie zasługują by żyć. Po kilku dniach wszystkie środowiska przestępcze nie mają już wątpliwości, że Punisher znów jest w mieście!! 2. "Wojenne życie" - Po załatwieniu zaległych spraw, Punisher postanawia odnaleźć mordercę z lotniska. Udaje mu się to łatwiej niż przypuszczał, bowiem Recoil staje w obronie kumpli ze swojego gangu, których akurat Frank ściga. Zaczyna się szalony pojedynek samochodowy, który kończy się rozbiciem pojazdu Recoila. Bandycie udaje się jednak ujść z życiem, ale musi wycofać się. Tymczasem Punisher nadal podąża za pozostałymi gangsterami. Pojedynek przenosi się do nowo otwartej galerii sztuki. Walczące postacie przerywają ceremonię otwarcia, na którą przybyła cała masa VIPów. Ostatecznie Frankowi udaje się pokonać uciekinierów, zdobywając przy okazji infromacje o największym magazynie narkotyków w Nowym Jorku. Tymczasem grupa polityków dochodzi w wniosku, że samozwańczy mściciele tacy jak Punisher są takim samym zagrożeniem jak przestępcy, których ścigają. Do życia zostaje powołana specjalna jednostka policji - V.I.G.I.L, której celem będzie likwidowanie mścicieli. Ich pierwszym zadaniem będzie unieszkodliwienie Punishera!!
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
1. "Odwrót" - Punisher, Micro i Brooks szukają sposobu, żeby ominąć systemy alarmowe w budynku Kingpina. Kontaktują sie z młodym hackerem wynajętym przez mafioza. Jednak zanim chłopak zdążył przekazać im jakieś konkretne informacje zostaje zamordowany przez azjatyckiego zabójcę na usługach Kingpina. Frank postanawia więć improwizować. Jakimś cudem udaje mu się bez większego problemu dostać do siedziby Kingpina i pokonać jego ochronę. Lecz sam Kingpin też jest niebezpieczny, tym bardziej, że udało mu się pojmać Micro. Mając do wyboru zabicie Kingpina i ratowanie swego przyjaciela, Frank decyduje się na to drugie. Składa broń natychmiast stając się kolejnym zakładnikiem mafioza. Wtedy pojawia się Brooks i dochodzi do kolejnej sytuacji patowej. Brooks obiecuje Kingpinowi, że jeśli uwolni Punishera, to nic mu się nie stanie. Wbrew sprzeciwom Franka Brooks dotrzymuje słowa. Frank, Micro i Brooks są wolni, jednak swoją krucjatę przeciwko Kingpinowi muszą rozpoczynać praktycznie od początku. Brooks decyduje, że jednak woli uczyć... 2. "Cienie przeszłości" - Yuriko i Shigeru wraz ze swoimi zakładnikami docierają do hangaru, gdzie czekają już na nich Sojin i Filip. Dla obu obecność Shigeru jest zaskoczeniem. Ich radość przerywa odgłos nadlatujących samolotów, z których natychmiast wyskakują całe oddziały żołnierzy. W wielkim zamieszaniu, ciężko raniony Shigeru dopada przywódce stowarzyszenia i zabija go. Chwilę później sam umiera. Widząc śmierć ojca a chwilę później brata, Yuriko wpada w morderczy szał. Systematycznie zabija wszystkich dookoła. Tymczasem Filip stara się być wierny ideałom Aikido, jednak przerażony pogromem jaki się toczy na jego oczach decyduje się sięgnąć po bardziej radykalne środki. Para ninja ucieka z bazy na chwilę przed wybuchem podłożonych ładunków. Jeszcze tego samego dnia uznają, że w Japonii nie ma już dla nich miejsca. Złączeni tragicznymi przeżyciami Yuriko i Filip odchodzą w dal...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
1. "Ostatnia spowiedź" - Punisher wolną chwilę wykorzystuje na wizytę w kościele. To jedyne miejsce, gdzie może znaleźć spokój. Tutaj na pewno nie napotka żadnego ze ściganych przez niego bandytów. Tymczasem przechodzący obok Franka ksiądz zaczyna się dziwnie zachowywać i udaje się do konfesjonału. Tam jesteśmy świadkami jego spowiedzi. Okazuje się, ze dawno temu wraz ze swoim gangiem napadł na bank i zabił człowieka. Chwilę później pojawił się Punisher. Od tamtego czasu ksiądz żył w strachu, że Punisher go ściga. Wreszcie wpadł na pomysł jak się ukryć - udał się do seminarium i został księdzem. Jednak dzisiejsze spotkanie Punishera przekonuje go, że on nadal go ściga. Ksiądz popełnia samobójstwo. Tymczasem okazuje się, że Punisher nawet nie zdawał sobie sprawy z jego istnienia i wszystkie ich poprzednie spotkania, tak jak i to dzisiejsze, było tylko dziełem przypadku. Wychodzi na to, że tego przestępcę zabiły wyrzuty sumienia i poczucie winy... 2. "Dobry glina - zły glina" - Punisher prowadzi śledztwo w sprawie jednego z ważniejszych mafiozów. Tymczasem dwaj policjanci depczą mu po piętach. Odkryli bowiem jego mieszkanie i ślady jakie tam znaleźli ułatwiają im przewidzenie jego ruchów. Wreszcie Punisher rusza do akcji i zabija obstawę mafioza. Jednak gdy już ma go zabić pojawiają się policjanci. Wtedy wychodzi na jaw, że jeden z nich pracuje dla mafioza. Drugi, uczciwy policjant zostaje postrzelony. Frank również dostaje kulę w pierś. Jednak jego życie ratuje po raz kolejny kamizelka kuloodporna. Frank zabija najpierw policjanta, a zaraz potem jego pracodawcę...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni